Translate

fredag 5 juli 2013

En sjungande ängel...

Det blev en tung dag på jobb idag.
Gjorde mina timmar ...typ och endast det jag behövde göra.
Visste att jag skulle behöva mina krafter framåt eftermiddagen.

Samtalade med pappas sköterska, kyrkvaktmästaren och skickade iväg
en förfrågan till Olivia.
Olivia är en vän till Mikaella som just nu befinner sig i Australien som
utbytesstudent.
Hon har varit där snart i ett år och jag har följt hennes blogg
under hela tiden.
Min fråga till henne var, när hon kommer hem och om hon skulle vilja sjunga
på min pappas begravning.

Svaret blev ...

Hej älskade Linda!
Vad tråkigt att höra, verkligen..

Tror inte att jag har träffat din pappa men sådan dotter sådan far!
Han är säkert underbar och fy att man måste blir gammal...
Jag hade verkligen velat sjunga på begravningen.

Kunde inte tänka mig någonting annat efter alla fina stunder jag haft med er familj!
Jag kommer hem till Sverige den 18e juli och åker därefter till Gotland i en vecka,

så tillbaka i Ängelholm den 26e juli...

Så pappa håll ut så ska du få höra en ängel sjunga.

Jag åkte till pappa i eftermiddags och när jag skulle parkera så såg jag hans
stora skåpbil...min älskade bror var i byggnaden någonstans.
Kom till hissen och såg att hissen var på mitt plan och bestämde mig för att springa
i trappan för att inte missa honom.
Mötte honom precis i korridoren utanför hissen och trapphuset.
Vårar blickar möttes och vi bara kramade varandra.
Han lutade sig mot väggen och sa - shit va snabbt det går nu...som han ser ut !

Jag tog i hans kinder och vi tittade djupt på varandra och kramades.

Vi tog farväl av varandra och jag gick vidare in till min pappa.
Sa till pappa när jag skulle gå
- Du får gärna titta mig i ögonen

Han gjorde som jag sa och mina tårar föll, sen sa jag
- eller vi kanske ska låta bli att titta på varandra
Då blundade han och nickade.

Jag pussade honom tre gånger på tinningen då han log var gång.
- Du kan inte lura mig pappa, jag ser att du ler.

Ses imorgon min sköna...

P.S
fick ett annat meddelande idag från min fina YogaMarie
som bor i Afrika just nu

Linda, får tårar i ögonen när jag läser din blogg.
Du gör saker o människor vackra.
Det är de ju redan men du lägger märke till det och framhäver skönheten o kärleken.



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar