Translate

lördag 6 juli 2013

Ett brev till dig...

Fina Pappa

Dagen har rullat på så det har knakat.
Det är mycket som händer just nu i mitt liv, pappa.

Fix o don, inhandling på högnivå till Mikaellas fest på lördag.
Som hon trodde du skulle vara med på för ett par veckor sen.
Besök hos min äldsta vän någonsin och hennes fina lilla EllieBellie med Mikaella.
Min älskade Jessica som skickade all sin kärlek till dig. Hon gillar du och jag med.
En skön stund i deras nya hus, med såklart herren i huset, tack Jocke det var mysigt.
Sen var det hem och plocka undan i huset som man inte längre känner igen.
Min känsla för hemmet har jag tappat, då jag lägger all min kraft på dig.
Plockade ihop allas kläder och sen iväg till tvättstugan...
Såg till att Hanna hade det bra med storasyster, in i bilen och iväg till dig.
Parkerade min bil och tänkte...usch vad ska jag mötas av idag?
När jag kom in hörde jag din förtvivlan och förvirring.
Hämtade hjälp, såg bara på och hörde dina ord som sved in i min själ...
JAG VILL INTE VARA HÄR LÄNGRE !!!!

Så mycket liv i dig men ändå inte.
Du ska inte skämmas pappa för att jag hjälper dig.
Du är svag och sjuk, men visst din hjärna är helt med och det måste
vara jobbigt för dig.
Jag vill att du ska somna in nu för att du ska slippa lida.
Men önskar så att ditt 8:e barnbarn ska komma innan du lämnar.
Jag vill att du ska somna in som morfar och farfar.
Vet inte varför det är så viktigt för mig men det är det.
Men såklart ligger detta bara i dina händer.
Jag har aldrig gett så mycket kärlek till någon någonsin.
Jag hoppas du känner det utan att jag måste säga det.
Just de orden är så missbrukade och därför kan jag inte säga det.
För mig betyder jag älskar dig...bara ord.
Känn mitt hjärta
Känn min hand som jag känner din
Känn mina pussar på huvudet
Känn mina ögon
Känn mig som jag känner dig

Du har alltid varit min pappa och det är okej nu pappa.
Släpp taget, allt är fixat jag lovar. Finns inget kvar, allt är uppordnat.
Du kommer får den finaste begravingen någonsin för att, för mig är du
det finaste.

Vi ses imorgon efter jag har slängt alla dina kläder i lägenheten.
Jag sa till Henke det måste ut !
Jag kommer inte klara av att se det då du inte finns längre.
Usch, det lukar bara pappa/morfar i huset.
Men jag tackar dig för att du tvingade mig till att börjar tömma innan du lämnade oss.
Var det svår nu så hade det varit ännu svårare sen.
Allt har en mening.

Tack min fina svärmor för de fina blommorna, det värmde.
Tack Jessica och EllieBellie för frisk energi
Tack Mikaella för gränslös kärlek
Tack Hanky för att du finns
Tack Niklas och min älskade svägerska för ni är vem ni är
Tack till alla fina tjejer som vårdar min pappa

Kvällens bild blir på söta lilla Ellie som kom till världen 2 dagar innan du ringde mig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar