Translate

onsdag 10 juli 2013

Märklig dag...

När ska allt lugna ner sig?

Vaknade och såg Min egen pappas dödsannons i tidningen ,konstigt overkligt.

Samtalen går om vartannat...
Ena samtalet är det begravningsbyrån
Nästa är det bouppteckningen 
Sen ringer man och beställer blommor till gangster festen på lördag
Samtal fram och tillbaka med hovmästaren i samband med begravningen...det bara rullar på.

I all samtalskaos så var det dax att tömma pappas rum på vårdhemmet.
Mötte upp två av mina systrar där.
Mikaella och jag kom först. Vi låste upp morfars rum och såg på varandra.
Tårarna föll...

Sist jag var i detta rum kämpade min pappa med sitt liv
Sist Micca var i detta rum såg hon på sin döende morfar, medan hon höll hans hand
Sist jag stod i detta rum tillsammans med Min familj, var där ljus tända och
morfar hade blommor i händerna
Sist jag var här var jag helt slut efter 12 timmar av sorg
12 timmar av kämpande 
12 timmar hand i hand med min döende far

Jag vill aldrig se detta rum igen !

Åter hemma i hans riktiga hem så kände jag mig trygg igen.
Då jag har sett till att allt "sjukt" är borta och jag är så glad för det.
Nu finns bara pappas saker och barndomsminnen kvar.

Blommorna fortsätter komma
Idag från min älskade Mia och hennes tre killar, tack så jätte mycket.
Tack MammaMia för du har hand om min Hanni, hennes extra mamma.

Tack Flora för myset idag med din stora kusin Micca. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar