Translate

söndag 9 mars 2014

En piga tittade fram...

När våren kommer så tittar alla fram.

Träffade en mysig gammal bekant tant på kyrkogården idag när jag var och planterade lite hos pappa.
Vi pratade om kyrkan och hur få människor verkligen går i kyrkan.
Pratade även om kyrkogården om hur den sköts. 
Hon sa hon minns min berättelse om hur jag satte tillbaka min pappas morföräldrars gravsten, hon sa att hon tänkte ofta på det.
Det värmde i hjärtat och kände mig så njöd när jag lämnade deras gravar i vårsolen.
Tog en sista titt på de vinröda o aprikosa penséer som jag planterade hos Anna & Gustav och slängde en slängpuss till pappa o till de olika lila penséer han fick. 
En skön och stillsam tid med sig själv i den härliga vårsolen.

Har varit en helg med många tankar och mycket känslor.
Ibland frågar jag mig själv, inbillar jag mig en massa saker eller ska jag lita på min magkänsla? 
Hur som helst så är det som det är och jag kan nog inte göra så mycket åt det.
Längtar efter få åka iväg på en galen weekend...kanske skulle ta och utnyttja bonusdotterns present till sin far
24 timmars barnvakt. 

Kan även berätta att pollenrapporten på nätet stämmer helt...höga halter Al !!
Super kli i ögonen...suck, kommer bli en lång vår. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar