Translate

måndag 17 april 2017

Påskhelgen...

har varit fartfylld.

Vi började av med sill & potatis på Skärtorsdagen i vårt vackra matrum.

Långfredagen tog en tvärvändning, så vi bestämde oss för att besöka den Internationella matmässan på torget. Matställen från alla världens hörn bjöd på utsökta dofter.
Vi avslutade kvällen hemma hos svärföräldrarna med pizza.

Påskafton blev det fest i vår lokal med 22 partysugna ungdomar. Det blev en riktigt toppen kväll på alla sätt, älskar mitt extrajobb.

Påskdagen kom alla våra barn på påskmiddag, riktigt mysigt !
Det är nu vi som föräldrar börjar med de traditioner som vi vill ha.
Vissa hade otroligt brottom iväg, vissa stannade lite längre & vissa stannade i 10 timmar...vi sjöng & spelade härlig musik.

Idag Annadagpåsk har gått i snegelfart.
Hanky har varit duktig på vackra Kolle & som sover gott i soffan nu sidan om mig.
Hanni & jag har inte gjort mycket denna dag, endast hjälpt storasyster en liten runda & tvättat lite....

Nu undrar jag, kommer jag kunna hålla mig frisk denna fullspäckade jobbvecka som väntar ?...febern ligger nära & förkylning.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar