Translate

måndag 20 augusti 2012

Skryta är inte...

min grej alls, men idag måste jag.
Idag var det Hannas första skoldag efter ett långt sommarlov. Hon börjar andre klass.
Hanna har svårt att komma tillbaka till de gamla spåren efter att varit ledig en längre tid.
Hon blir lätt ledsen och får ont i magen.
Så för att underlätta så mycket som möjligt för henne...så fick jag måla alla hennes finger/tånaglar i olika färger igår kväll. Sen blev hon nyklippt och fick en härlig trädgårdsdusch med shampo och allt.
Somnade i min famn med levande ljus men lyckades vakna med ont i magen... Tusse :(
Men vi tog oss till skolan i alla fall med lätta steg.
Att följa med sitt barn till skolan är inte så svårt. Man tycker den lilla tiden det tar att vara med borde alla kunna ha.
Hanna var trygg och glad när allt drog igång. Men där fanns barn som skulle ha haft med sig en förälder. Barn som började nollan och även andra barn. Det gör så ont att se de små ögonen... rädda och vilsna.
Så med detta vill jag bara säga
- fasen va stolt jag är över mig själv.
Stolt att jag kan göra Hannas lilla liv så tryggt och bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar