Translate

tisdag 25 juni 2013

Turbulent dag...

Idag var min första dag tillbaka på jobb, efter en veckas ledighet med min pappa.
Känslomässigt när mina närmsta arbetskamrater och chef frågade hur det var.
Var inte beredd på att det skulle vara så svårt att prata om pappa efter denna tiden.  
Jag har världens bästa, finaste, omtänksamma och snällaste chef.
Hälsade från pappa till henne, som tackade så för hon låter mig vara
ledig medan han är sjuk. Uppskattat 

Ja, det var en skit dag, full med känslor och massa annat.
Jag bestämde redan på jobb att
- i eftermiddag ska jag krypa
upp i sängen med pappa.
Sagt och gjort!
-flytta över lite pappa...
Hann inte mer än lägga mig när pappa lade sin hand på mitt ben.
Då var det kört...tårarna bara rann. 
-hoppas att det är ok att jag gråter hos dig. Det är så skönt att vara här med dig.
Så mysigt och så läkande.

Jag vill verkligen inte att du ska lämna mig. Håll ut ett tag till pappa. 
Låt mig få mer av oss.
Jag kommer vara där med dig hela vägen och hålla din hand. 

Avslutade denna dag med Allsång på Skansen tillsammans mina tre älsklingar...healing.

Skrattade så när Hanna pratade med morfar i telefonen med lätt rörda ögon.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar