Translate

torsdag 4 juli 2013

Sömnlös...



Idag för 9 veckor sen började min resa med min pappa och hans cancer.
Idag för 33år sen började pappas resa med oss, då vi flyttade till Australien. 
För att få uppehållstillståndet, var pappa tvungen att vara friskförklarad
från cancern...vilket han var första omgången.
50 år senare är monstret tillbaka.

Sömnlösa nätter då jag väcks och tänker bara pappatankar.
Vissa dagar funkar för mig, men är ändå i en bubbla, lite frånvarande hela tiden.
Idag 63 dagar...
63 dagar av sorg
63 dagar som jag varit vid din sida
63 dagar som jag har sett detta monster äta upp dig långsamt 
63 dagar av glädje, då vi har tittat in i varandras ögon och hållt varandras händer
63 dagar med dig min älskade pappa

Idag rinner tårarna efter en sömnlös natt och efter samtal från din sköterska.

Snart tar du en ny resa med lätta vingar
Gråt inte pappa va inte rädd...
Jag har ringt efter en Diakon som kommer till dig idag, hoppas du hittar tröst i det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar