Translate

fredag 23 augusti 2013

Märklig känsla...

Vilken märklig känsla att hämta pappa idag
Märklig känsla att han fanns i en urna
Märklig känsla att bära/hålla honom
Märklig känsla att köra runt med honom
Märklig känsla att hissa ner honom i ett hål
Märklig känsla att sen bara gå därifrån
Märklig känsla att Du är aska...

Solen sken idag på oss då vi urnsatte vår pappa och morfar.
Vi mötte upp min kära vaktmästare med hatten i vapenhuset i kyrkan.
Han läste en dikt för oss sen ringde klockorna och vi gick ner till gravplatsen.
Där läste han en bön medan Mikaella och jag hissade ner honom. 
Stillsamt såg Hanna och hennes morbror på.
Känns skönt att han nu är på sin plats och jag vet var han finns.

(Hålet blev lite stort pga vaktmästare hade fått fel mått...men det blev bra ändå)

Tacksam att min vaktmästare i hatten var med, min bror och mina fina döttrar.
Tack Pyttan för den vackra urnan 


Green green grass of home.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar