Translate

tisdag 17 september 2013

5:2...

Idag är dag 2 av min halvfasta diet, andra veckan.

Jag har provat många dieter över åren.
Alla har varit svåra att hålla.
Men har funkat bra på sina sätt,
men inget som detta. 
Jag mår sjukt bra!
Känner mig pigg, skärpt, lätt och alert.
Dieten är både för att gå ner i vikt och för att rensa ut kroppen. 
Även att vissa sjukdomar ska
minska och kanske tom. få leva lite längre och hälsosammare.
I boken står det att de gjorde försök på möss. 
Vissa fick äta typ hela tiden som vanligt. De andra fick mat mer sparsamt och vissa dagar fasta.
De möss som fick mat som vanligt dog efter 2 år. 
Mössen som fick den sparsamma dieten levde dubbelt så länge.
Nu vet vi varför vår minihamster "Molly Mus" blev typ 3år. 
Hanna matade henne lite som hon tyckte och när hon kom ihåg det. 
Intressant !

Efter 2 veckor av 5:2 står vågen på -3,5kg.

I boken står det frukost + kvällsmat 500kcal.
Jag slänger in en soppa till lunch 2,5dl 50kcal också, alltså ändå 500kcal totalt.
Vilket är helt ok. 
En kvinna skrev i boken att hon tog ett äpple till lunch (lika många kalorier som soppan)
Vissa tar alla 500kcal vid ett måltid.
Vissa halvfastar två olika dagar.
Jag gillar ha dom sammanhängande,
måndag och tisdag.
Sen äta som vanligt de andra dagarna.
Inte riktigt, man får ett annat tänk.

Tycker detta är toppen och lätt att hålla.
Jag rekommenderar verkligen boken och dokumentären som finns på YouTube...
Eat, fast live longer heter den.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar