Translate

tisdag 3 september 2013

Awake...

Ensam på avdelning denna vecka...

Tycker det är underbart skönt att vara helt själv på jobb. 
Såklart springer man på någon lite då och då, men det ger mig tid att tänka. 
Jag älskar att tänka. 
Tänka framåt, bakåt och tänka nuet.
Att tänka på min blogg som stiger med besökare och de trogna som alltid är där.
Tidigt på morgonen och sent på natten.
Söndagar är den roligaste dagen, då ser man att folk har tid. Tid att bara göra det de vill göra... att ta det lugnt och skönt.

Tänker mycket på hur skönt det är att ha vuxna barn hemma. De kan ta mycket men kan ge så mycket tillbaka i skratt o skoj och vuxenprat.
Lillfisen då? tänker ni...ja hon är en mycket självständig liten tjej, så hon är nästan som en vuxen. 
Skönt är det. Känner sig rätt färdig efter att har haft barn runt sig sedan 17års åldern.  Au-pair, mamma vid  20, bonusmamma vid 23 och mamma igen 28.
Det här de pratar om när en kvinna börjar närma sig sina 40år...jag fattar, helt jäkla underbart! 
Låt tiden stanna nu känner jag.

Tittar mig runt och ser så många som är  bittra, sura, trötta, gett upp allt vad kärlek och äktenskap heter. 
Man vill bara ta dem runt halsen skaka och skrika...VAKNA! 
Gör något, va inte så jäkla fega och rädda. Det kan inte bli värre eller sämre, eller? 
Fattar inte, en gång i tiden var alla gifta nykära och lyckliga, hitta det igen.
Det är inte svårt...använd fantasin, hjärtat och hitta den lilla gnistan som finns långt långt där inne. 
Försök att tända och se om det kan brinna. Kan ta lite tid, men ha tålamod. 
Tänk hur lång tid det kan ta att få eld med bara två torra pinnar och lite gräs.
Tålamod...det tar fyr till sist.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar