Translate

fredag 20 september 2013

Mina tankar så...

här på en fredag.

De flesta man ser nu för tiden går runt med en smartphone i handen.
Alla söker...
Vad söker alla?
Många är på Facebook, Instagram, bloggar, hemsidor, nyheter och sms.

Facebook det stora samtalsämnet!

Varför har vi Facebook?
Jag kan bara svara för mig...

Facebook har jag för att jag ÄLSKAR att se hur andra har det. 
Hur "vänners"barn växer, "vänner"gifter sig, hur min dotters släkt har det i USA, ha koll på mina gamla Australienska "vänner" (som är väldigt duktiga på att dela med sig)
All information om olika yoga händelser och evenemang hittar jag på FB. 
Jag/vi har tagit upp gamla kontakter och hittat tillbaka till många.
Min lista är lång om Facebook.

Jag gjorde däremot ett val för över ett år sedan.
Jag kände att jag la upp bilder efter bilder och tog mycket plats på FB.
Jag valde istället att starta en blogg, som jag länge hade tänkt på.
Sagt o gjort och Shanti föddes.
Ordet Shanti betyder Peace, Frid.

Min bror frågade mig varför jag har en blogg och vad jag får ut av det?
Mitt svar blev kort och gott -för jag mår bra av det.

Där fanns många som tyckte jag var otrolig stark och skrev från hjärtat under tiden pappa var sjuk. Andra tog illa vid sig och valde att inte följa mig längre. 
Idag kan jag gå tillbaka och läsa om min resa med pappa...jag är super glad att jag kan och kan minnas tillbaka.

Jag skriver om mitt liv, min kärlek till andra, min man o barn och hur jag väljer att leva mitt liv.
Jag är lycklig lottad med en underbar man och delar gärna med mig om det.
Om det uppfattas som skryt så ber jag om ursäkt. 
Jag känner jag har all rätt till det, tanken på att den förre som både
misshandlade mig psykiskt och fysiskt. 
Någonstans hoppas man på att så ett frö hos någon.

Shanti är min sida, mitt val och min space.
Shanti är ett val du gör. 
Låt inte Shanti vara ett irritationsmoment.
Livet är för kort för att hänga upp sig på mina ord.

Shanti är en må bra blogg 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar