Translate

fredag 22 november 2013

Let it burn...

Ännu en vecka som har bara flögit förbi. 

Nu börjar det lukta solkräm, havssalt och känner nästan solstrålarna.
Längtar sååå...

Helgen står och knackar på min dörr.
Fredagsdisco väntar ikväll för Lill-loppan.
En tuff liten tjej som säger att hon ska gå själv till discot -jag träffar de andrar där ju... 
Tänk om man hade varit lika kavat, modig och självsäker när man var 9.

Att vara modig är inte alltid så lätt oavsett hur gammal man är.
I veckan tog jag mitt mod och slängde mig i elden. 
Tänkte det måste funka, det får bära eller brista.
Sagt och gjort, nervös som tusan i väntan för att känna av resultatet. 
Timmarna gick och hjärtat slog hårt, det blev smärtsamt men effektivt.
Det är alltid svårt att slänga sig mitt i en brinnande eld.
Men om man inte vågar eller gör det så får man aldrig veta hur det känns att
sitta bredvid och värma sig.

Trevlig på er alla

En öppen eld har den godaste värme..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar