Translate

fredag 17 januari 2014

I mitt huvud ikväll....

Har funderat hela dagen om jag ska eller inte ska.
Jag har kommit fram till att jag ska.


Du har själv klickat in på min blogg och varför vet bara du.
Min blogg är min mening, min dagbok och mina tankar.


Jag ser, jag hör...
Ett äktenskap är förhoppningsvis en livstid med din bästa vän
Ett äktenskap som innebär att ge och ta
Att lyssna och ta åt sig
Att utmana varandra och upptäcka varandra
Att prata om roligt saker, om tråkigheter och prata om vad du är nöjd med eller missnöjd med
Att ha respekt mot varandra.


Min förredetta iaktog mig och min man för många år sen, han sa till sist 
-så du talar till din man har du aldrig talat till mig, varför?
Jag såg på honom och svarade utan att tänka -du förtjänade aldrig min respekt.

Jag vet att där är många som stör sig på mig och vad jag skriver.
Det är okej, jag bjuder på det.
Men någonstans hoppas jag att någon vaknar och tar tag i sitt äktenskap och lyfter upp det.

Tror inte att jag inte vet vad det betyder att ha det jobbigt...fy fasen vad vi har kämpat igenom åren.
Med dina barn, mitt barn, vårt barn, ditt ex och mitt ex.
För varje svårighet vi har tagit oss igenom och varje hinder så har det stärkt oss.


Vi träffades med barn, vi vet inget annat än ett liv med barn. 
Vilket jag är glad för. För nu har vi en framtid att utforska oss, vem vi är. 
Vem är vi utan barn?
En häftig utmaning vi har framför oss.


Vad vill jag saga med detta inlägg tänker du ?
Enkelt...PRATA  PRATA  PRATA
Säg det du bär på...ingen är tankeläsare.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar