Translate

fredag 10 januari 2014

Så där ja...

då var man tillbaka i verkligheten igen.

Tillbaka till rutiner, vardagen och jobb som tydligt syns på bloggen...suck.
Tillbaka till mörker, regn och kyla...
Fy nu lät det däppigt, men tyvärr är det så.

Men istället förgyller jag mig med härlig läsning som får mig att fly bort.
Trodde när jag hade läst Fifty Shades att det var det bästa som hade hänt.
Gick på åttio dagar (trilogi) efter det. Helt ok, den var riktig rå emellanåt, men tänker ändå läsa del fyra i febuari när den släpps.
När jag snubblade över Crossfireserien skrek jag av lycka! Helt underbara böcker...väntar på fyran.
Läste två andra snuskböcker efter det som utspelades i 1600 talet och 1800 talets Sverige, så kärleksfulla.
Men så hände det precis innan vi åkte på semestern...jag fann The Original Sinners!  
Herre min Gud, kan man verkligen säga.
Jag har fullständigt ätit upp tre av fyra böcker. Njuter av den sista boken nu och vill inte att den ska ta slut.
Men såklart har jag hittat en ny härlig trilogi, som ska också ätas upp med lika god aptit, så fort jag har beställt dom.

Vem kunde tror att jag skulle bli en sådan book worm?
Låt det vara grått och tråkigt ute
Låt jobbet vara jobbigt
Låt vardagen vara vanlig
Ge mig bara helgen med min man o barn, böcker o vänner så kommer jag att lysa tills solen är här.

Trevlig helg på er alla 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar