Translate

torsdag 6 februari 2014

Status ?...

Mina kinder är röda av irritation. 

Hanna berättade för oss igår kväll att de inte får ha med sig riskakor till skolan längre.
Vi frågade varför, Hanna svarade på ett tufft o kaxigt sätt -det lukta illa i klassrummet och det är som att äta chips.

Hon sa att de fick ha kanelknäcke och frukt med sig.
Såklart drog jag fram knäckebröden, riskakorna och saltade tunna chips för att jämföra.
Skildnaden var stor mellan chipsen men inte mellan riskakorna och knäckebröden.

Morgonen inledde jag med att skicka ett mail om min syn på "riskakefrågan".
Fick svar och nu heter det att det är en status att ha med riskakor till skolan. 
Frukt och smörgås är vad som gäller.

Då undrar jag vad man kallar jordgubbar, sharonfrukt, bananer, vindruvor... ja all frukt för?
Det kostar sjukt mycket med frukt...ett paket riskakor kostar bara ca:13kr och varar en hel vecka !

Eller en smörgås med pålägg?

Nä...det blir affären i eftermiddag,
tror det får bli färska hallon och blåbär imorgon i skolan...

Dålig argument med fel morsan


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar