Translate

fredag 21 mars 2014

Glada dagar...

Jag är trött på att se en ledsen liten tjej
Jag är trött på höra alla tråkigheter från skolan
Jag är trött på att ingen ser
Jag är trött på att inget görs
Jag är trött på föräldrar som inte bryr sig om sina barn
Jag är trött på den stora klassen
Jag är helt enkelt trött...
 
Nu vänder vi på steken och kollar på andra skolor.
Tisdag nästa vecka är första av tre skolbesök.
En mycket gladare tjej redan bara av att hon vet att jag försöker göra något åt problemet. 
Trodde faktiskt efter 12år att saker hade förändrads på nuvarande skola, men tydligen inte.
Trodde med hela mitt hjärta att vi skulle gå kvar hela grundskolan här.
Men när Lill~loppan säger -mamma jag vill byta skola, jag vill inte gå kvar här längre...så är det som att höra min stora dotters ord igen 12år senare.

Måste säga att jag har kloka barn som våga säga det och som känner att detta mår jag inte bra av.
Att hitta sitt barn i ett mörkt rum sittande på golvet stirrande rakt fram på morgonen är inget roligt. Som sedan slutade med stora tårar, ont i magen och ville inte till skolan pga skit ungar...om och om igen. 

Säger bara Bye Bye och tack för oss.
Kommer aldrig låta någon få ta bort hennes härliga glada sätt och smile !

 

1 kommentar:

  1. Så klokt att våga byta! Vilka skolor funderar ni på?

    SvaraRadera