Translate

måndag 17 mars 2014

Livet som en Bok...

En bok har en början och ett slut
Som livet...

Livetsbok börjar när man födds
Ibland börjar det bra med en gång och vissa fall inte
Den kan vara lite seg i början innan man kommer igång riktigt med den
Sakta men säkert så tar man sig framåt
 
Boken kan verka bra efter ett par 100 sidor och man tänker oj va bra den är!
Men så helt plötsligt tar den en oväntad vändning
Det är sidor som gör ont, man blir ledsen och tänker när ska det ta slut?

I mitten av Boken blir det oftas bra, spännande och man vet inte riktigt vart den är på väg
Vissa sidor håller man varmt om hjärtat, viker in dem fint i själen med det finaste bandet man kan hitta
Vissa sidor river man ut, slänger bort dem så långt man kan, eller rullar ihop dem och lägger dem åt sidan
Ibland tar man fram dem och påminner sig själv om hur illa det var just då i den delen av Boken 
Sedan tänker man så bra min Bok är nu.

Man fortsätter läsa framåt och undrar hur slutet blir
Blir min Bok den bästa boken man någonsin har läst?
Eller blir det ett dåligt slut och man tänker hur blev det så här?

En sak som jag vet är att jag inte vill att min Bok ska ta slut
Jag älskar alla olika karaktärer som är med i den
Vissa avgudar man och får inte nog av dem
Vissa skrattar man åt så fort man ser dem
Andra blir man besviken på och vissa retar man ihjäl sig på
Vissa kommer o går.
 
Sen finns där kapitel som innehåller stor sorg och man vill helt enkelt slå igen Boken och aldrig öppna den igen
Men med allt som händer i Boken gör ju den bara mer intressant och man lär sig av allt.

Jag vill fortsätta vika in de bästa sidorna med det finaste bandet jag har
Jag vill fortsätta njuta av denna underbara härliga Bok som jag delar med min älskade man och våra barn
Jag vill att de invikta sidorna viks upp i framtiden av mina barn och att de minns vilken magisk Bok de var med i
Jag hoppas även att deras egen Bok blir helt fantastisk precis som min.
 
Min älskade Bok

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar