Translate

tisdag 30 december 2014

Blickar tillbaka...

Första snön har fallit och huset vilar tyst
Känner att det nya året kryper på och funderar på det gångna året 

Vad har hänt ?

Lilla Hanna tog det stora beslutet att byta skol som hon inte har ångrat alls.
Vår stora Emma skaffade sin första egna lägenhet.
Våra goda vänner fick sitt första barn, lilla söta Joy och även min vän fick sitt andra barn denna gång en pojk.
Våra två mellanbarn gick på balen och de tog även studenten, vilken fest det var !

Sommaren var lång och varm.
Mycket hände men samtidigt hände inget alls...
Tills jag förstod att något stod på tok med min älskade man.
Att se att han var så nära att gå in i väggen var inget roligt alls, att inte kunde jag göra något åt det var ännu svårare.
Det blev en lång höst som löste sig till det bästa. Ett litet flytt inom företaget för mannen och lite närmare hem...nu får vi se vad The Dream Team kan leverera.

Frustration är ett starkt ord som har gällt sedan juni månad.
Ett ord som gör att jag vill skrika och dra i mitt hår när jag tänker på det.
Ett ord som gäller fortfarande med stora bokstäver
Ett ord som gör att jag bara vill fly.

Fly eller fly som det heter på engelska var precis vad min älskade Micca gjorde.
Hon tog sitt pick & pack och drog till huvudstaden...många blev förvånade och blev även mycket stolta.
Hon är mitt allt och verkligen min bästa vän...men rädslan att hon ska tappa sitt Jag ligger ofta nära mig.
En unge som är otroligt snäll, omtänksam, ärlig, go, galen och glad.
Skulle något illa komma henne nära eller ett fel steg vet jag verkligen inte vad jag hade gjort.

Året gick vidare och jag fann mig ett extra jobb. 
Otroligt roligt, otroligt stort, otroligt hur man kan bli dömd utav andra.
Alla vill ha kakan, alla vill prata och skoja om kakan, alla vill prova kakan, alla är så nyfikna och vill baka den stora kakan...men så blev jag helt plötsligt den galna kakmonstret bara för jag är öppen.
Fantastiskt intressant att se hur folk reagerar och tänker.
2015 är året som det ska vara "party" hela året runt.

I år lägger jag 30 talet bakom mig och går in i 40 talet...herre min milde vem visste att en fyra och en nolla kunde bära på så mycket ?!
Jag har frågat runt mycket om det är bara jag som bär på denna 40 årskris och tydligen är det så. 
Kanske är det lika känsligt som att prata om kakrecept. 
Men jag fann en som kunde bekräfta mina tankar och känslor...tack !

Nej nu är det dax att knyta ihop detta året
Tror inte jag ska se tillbaka alls...
Jag tar 2015 till mitt år, jag ska sluta bry mig, sluta vara frustrerade över något som ingen annan är frustrerade över, sluta längta och bara göra allt jag vill göra.
 
Nästa gång jag öppnar mina ögonen så är det 40 talet jag går ur och 50 talet som knackar mig i nacken...och då ska jag inte känna att jag har missat ut på något.

2015 är mitt år och jag ska njuta av varje minut !!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar