Translate

tisdag 6 januari 2015

Mia bloggar...

Jag lämnar över ordet till Mama Mia

I ett hus på Österlen firade vi Lindas 40-års dag. 
Det började med korv och champagne. Vem hade trott på den oslagbara kombon? 
När flaskan var tom var det dags att se sig om lite. Jag kände att havet var nära och när vi såg sanden mellan klitterna förstod vi att stranden inte var långt borta. 

Vi fuskade och tog fram telefonen (GPS) och till min stora besvikelse var det långt till vattnet och det fanns ingen stig som skulle ta oss dit.  
För att vi skulle undvika att bli efterlysta i mörkret så gick vi tillbaka till huset där vi möttes av tre galna, dansande ungar som hittat en koppling till utomhushögtalarna! 
Männens nyfikna ansikten tittade ut från fönsterna på den vedeldade bastun.

Efter bastu och bad i jacuzzin var det dags för en utsökt trerätters festmiddag som bestod av smörgås med kräftstjärtar, Henkes kalvgryta där köttet smälte i munnen samt mousse på passionsfrukt och ananas. 
 
Linda blev lite sur när vi tog fram presenterna för vi hade lovat att inte köpa något. Hon blev glad igen när hon såg sin gamla rosa telefon (knapptelefon) som jag hade lånat. 
Hon blev lika nostalgisk och rörd när hon såg telefonen som när hon sedan såg på vår rockvideo med bildspel med gamla foton. 

Vi hade skrivit om texten till Di Levas "Vem ska jag tro på?" 
Klockrent avslut på en lyckad födelsedag!

Tack för att vi fick dela den här dagen med dig fina Linda!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar