Translate

lördag 23 maj 2015

Här o nu...

Igår kväll var jag i Skurup på ett "party"
Värdinnan bjöd in mig till deras middag innan.
Hon tyckte gott jag kunde sitta med och äta med hennes väninnor och lära känna varandra innan visningen.
Sagt och gjort...vilket härligt gäng kvinnor och vilken god mat o dryck.

Tiden drog över under middagen för att vi hade så trevligt.
När jag väl började min visningen så var alla helt 100% fokuserade och hade så roligt.

Värdinnan hade piffat matbordet med små röda hjärtan överallt, hjärtservetter, hjärtmobiler och söta små mansdelar som stack upp lite här och var.

En helt fantastisk kväll med helt okända kvinnor som kändes som man hade känt varandra i alla år...ibland bara klickar det.

Jag fick höra det mesta igår kväll allt från cancer i underlivet, en död make, nyfunnen kärlek, gammal kärlek som aldrig rostar...ja allt som livet kan bjuda på.
En kvinna berättade om ett par som bodde på hemmet där hon jobbade som sa när dom flyttade in ~bara så ni vet har vi ett privatliv och det vill vi att ni respekterar.
Paret var 85år gammal !
Helt otroligt...sann kärlek

Eller som värdinnan berättade om de funktionshindrade personerna på hennes boende som hon hjälpte med olika hjälpmedel så dom fick det bra.
Man slutar visst inte känna för man är gammal eller funktionshindrad...

Så med detta vill jag bara säga
njut av livet och njut av varandra precis som dessa kvinnor gjorde igår kväll.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar