Translate

onsdag 2 september 2015

Never ever...

Då var dagen här...igen

Dagen då vi ska sätta ett JA eller ett NEJ i rutan.
Dagen då jag/vi ska välja rätt eller fel.
Dagen då man blir dömd eller inte dömd.
Dagen då läkemedelsindustrin drar sina klor igenom min själ...

Vad är rätt och vad är fel ?

Jag kommer säga NEJ !
Nej till att låta vår lilla flicka som är bara 11år vaccinera sig mot livmoderhalscancer.
Ja ni hörde rätt.

Så länge vi inte kan bota cancer ska inget sprutas in i mina döttrars kroppar !
Förresten var är bröstcancersprutan ?
Va !? Har de inte knäckt den gåtan ännu?....konstigt
Men livmoderhalscancern har de koll på...märkligt

När svininfluensan var uppe på tapeten så hade vi bestämt oss att inte ta "grissprutan" men i sista minuten ångrade vi oss. För att median gick ut och berättade om en liten flicka som hade dött.
Med dåligt samvete tog vi sprutan.
 
I ett helt år efter var vi så dåliga...
Trötta trötta trötta, verk i kroppen, hängiga, överarmen var het och varm från o till, vi var helt slut i våra kroppar.
Jag pratade med vår företagsläkare om hur vi mådde, han tyckte vi skulle anmäla våra symtom.
Läkaren hade hört många fall efter "grissprutan"

Vad vet vi om denna Gardasil sprutan?
Vad gör den med våra flickor?
Vad händer med våra flickor om x antal år?
Jag har iallafall inte tänkt att ta reda på det heller, finns allt för många fall på nätet att läsa om och även på film...googla 
 
Jag har redan bett om förlåtelse till mina två flickor om det skulle vara att de skulle får cancer i underlivet i framtiden.
 
Från början skulle flickorna vara 15år om de skulle få ta Gardasil, nu är vi nere på 11år !...är det bara jag som tycker det är helt sjukt?
Dom är ju inte ens färdigutvecklade.
Ännu sjukare är att pojkar snart också kan ta en spruta så de inte får HPV virusen i halsen/tungan som senare kan bli cancer...sluta med oralsex istället !
Mycket mer hälsosammare.

Så säger ni - Gardasil skyddar mot könssjukdomar också.
Då säger jag - lär våra barn istället att använda gummi och våra barn kanske ska lära sig att sluta ligga runt som galningar också.

Jag har så mycket släkt som har dött utav cancer (det är skrämmande) men inte ett ända fall av livmodershalscancer.

Glömmer aldrig killen som ringde och ville sälja på mig en cancerförsäkring. Det lät riktigt riktigt bra...men det gällde BARA om jag fick cancer i livmodern.
Vad säger det då ?
Jo att det är mest sällsyntaste såklart.
 
Jag frågade honom om han inte hade en försäkring för bröstcancer?
- nej tyvärr, svarade han
- då gäller det att få cancer på rätt ställe för att din försäkring ska gälla och jag ska få den fantastiska ersättningen som du erbjuder? sa jag
- eeee...så kan man säga 
- tack och adjö !

Det som retar mig mest idag är vad skolsköterskan sa till min lilla dotter igår när hon sa att hon inte skulle ta sprutan.
- hälsa du din mamma att det är nytt nytt recept i denna spruta. 

VA ! Skojar hon...vad fasen var i de första batcherna? 
Vi pratar om ett läkemedel och inget jäkla bakrecept ! 
Nej jag är klar med detta nu...
Ingen jäkla Gardasil här inte. 


 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar