Translate

fredag 4 mars 2016

Zwampsoppa....

Sa till mig själv att jag inte skulle blogga om det, men för att lätta hjärtat inför kvällen och helgen så måste jag nog.

Om ett hus är byggt och står stadigt på fem pelare med en i mitten och en på vart hörn, varför då ändra det? 

Det tycks att det är för många pelare som stötta detta hus och då väljs det att plocka bort alla fem pelare.
Men såklart ska det sättas tillbaka en pelare senare i mitten av huset.
Byggfirman tror att det kommer räcka, då en stöttepelare kommer att finnas till hands för att hjälpa.

I min värld har jag svårt att se detta fungerar men visst ska det provas.

Tyvärr bor vi i ett land där man har rätt att tycka och tänka.
Freedom of speech som det heter.
Och tyvärr i mitt fall har jag för lätt för det.

Jag förstår att jag har visst trampat på vissa tår och ber så mycket om ursäkt för det.

Men jag tror också att jag har rätt i detta fall.
Det är ju så lätt att se på ett papper att ett hus kan verkligen stå på en pelare men i verkligheten funkar det nog inte så bra.

Är det bara vindstilla så går det såklart, men med den minsta lilla vindpust från något håll eller från alla håll så tvivlar jag på det.

Men detta är min personliga åsikt och jag kommer håller det för mig själv och låta bygg~genierna lösa resten.

Trodde det var högt i tak i huset men tydligen inte.

Iallafall så ser jag framemot en fantastiskt helg med familj och vänner.
Imorgon kommer våra älskade vänner, där frun flydde från ett rasande hus innan det föll.
Ska bli en mycket givande kväll.

Sist men inte minst innan jag tar tag i fredagstädningen vill jag tacka mina härliga arbetskamrater för en superrolig arbetsdag med mycket skoj och skratt.

Vad våre en arbetsplats utan skratt.

Ha en toppen fredag för det ska jag ha med mina underbara oxar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar