Translate

söndag 17 april 2016

Igår...

ringde min bonusdotter och frågade ~är ni hemma ikväll?
Sen kom ett sms från Stockholmsdottern ~mamma, jag kommer hem.

Även ett sms från min fina vän MamaMia ~lyssna på Lalehs nya låt !
Det var nästan som om hon hade varit med hemma hos oss med tårarna i fredagskväll.

Jag hade verkligen inte tid med någon av dem.
Snabba svar via sms och jag lämnade bonusdottern och sambon i mannens händer.
Tråkigt nog missade jag ut att få hänga med dem. Men Hanna fick massa kärlek och tröst av sin storasyster.

Jag begav mig iväg på ett nytt party i Höör, visste att 20st glada tjejer väntade på mig.

En bit att köra men det gav mig tid att tänka på att min stora dotter är på väg hem, superskönt och även en stor omställning för alla.

Plötsligt kom jag till bokskogen i Röstånga...
Alla minnen kom flygande som en stormvind mot mig.

Minnen från den tid mina föräldrar var tillsammans och hade husvagn stående där på campingen.
Minnen från alla gånger vi var och hälsade på.
Minnen från när mormor o morfar hade sitt barnbarn över hela helgen för de ville och tyckte det var roligt.
Minnen från min smörgåstårta jag överraskade min pappa med i solen på hans födelsedag, dagen då Hanky berättade för sin svärfar om de goda nyheterna om hans sista år i arbetslivet...

Det var som om tiden stannade för mig och som om min pappa, mamma, mina föräldrar var där just då. 
En tid som jag håller varmt om hjärtat och en tid jag aldrig får tillbaka.
Körde vidare och fortsatte minnas efter allt jag passerade.

Allt tog en vändning när jag väl kom till festen...det blev en toppenkväll med toppentjejer och med topp rekord försäljning !

Fick tid att prata med Stockholmsdottern ikväll och det känns bra att få hem henne till änglarnas trygga stad.
Ser framemot att även hon kan bara komma "hem" äta lite, titta förbi och hänga med oss som min bonusdotter gör.

Nya tider väntar med våra älskade storabarn och såklart vår lillfis.

Har saknat mycket denna helg
Men alla minnen finns alltid kvar...
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar