Translate

onsdag 19 juni 2013

Nu ska jag skryta...

För alla er som tycker sånt är jobbigt..logga ut nu då !!

För nu ska det skrytas...
Jag är så jäkla stolt över mig själv !
Jag har fixat och ordat allt för pappa de sista sju veckorna.
Jag har slitit som ett djur, min kropp och själ är helt slut.
Skulle jag skriva ner allt jag har gjort för honom,
skulle det bli mitt längsta blogg-inlägg någonsin.
Allt har gått gradvist och nu är vi i sluttampen.
För varje sak jag fixar blir pappa tröttare, lugnare och svagare.

Söndags åker pappa till sjukhuset och i morgon torsdag flytta
han till permanentboende. Så snabbt!

Tack alla fina människor som har lyssnat på mig inom vården och kommunen.
Jag är evigt tacksam.

De ville flytta pappa på måndag men jag gjorde en stor önskning om imorgon.
Sagt och gjort...imorgon blir det flytt klockan 10.

Där finns folk som har sagt att jag kan prata omkull människor
och att jag alltid får min vilja fram. hmm?...kanske de.

Jag är överlycklig! 
Jag ska se till att där är ett blomsterhav på hans nya rum till midsommar.
Jag ska tillverka den finaste mini midsommarstång och klä den. 

ALLT ! jag har gjort de sista 7 veckorna har ju blivit så himla bra också.

Allt stort som har hänt, sorgset eller lyckligt verkar alltid hända på en torsdag.
Den 2 maj var en torsdag då pappa ringde mig, berättade och bad om min hjälp.
Imorgon är det torsdag och pappa flyttar.
Och jag är så jävla bra !
 
Tack för mig...det var allt jag ville skryta om idag.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar