Translate

tisdag 30 juli 2013

Din dag...

Inför pappas begravning...

Imorse hämtade jag fina Olivia, för att
hon skulle provsjunga i kyrkan.
Vi gick in i kyrkan och möttes av min
sång som kantorn spelade på pianot.
Olivia och jag såg på varandra, vi log och kramades.
Vi hälsade på kantorn och hon bad Olivia att börja sjunga med engång.
 
Mina två låtar har jag endast skickat text och länkat dom till youtube till dem båda.
Olivia den underbara vackra unga damen har lärt sig dom utan till och
även kantorn (utan noter) fantastisk duktiga!

Olivia sjöng från hjärtat och tittade mig djupt i ögonen...och mina tårar rann.
Kantorn var helt tagen över hennes röst.
 
Jag var så tagen och som grädde på moset kom vi fram till avslutningslåten.
Min magen knöt sig och jag sa -detta är låten !!
 
Vi pratade även om pappa och det var så härligt.
Olivia och jag hade också ett härligt samtal på vägen hem.
Mogen liten dam och jag älskar henne djupt.
 
Ringde även och tackade pappas gamla arbetskamrat, vi pratade i en timme.
En sådan fin människa och vi hade också ett sådant härligt samtal.
Så mycket kärlek.

Denna begravning är en signatur av min kärlek till min pappa. 

Jag ser sååå framemot torsdag.
Tårarna kommer såklart rinna, men av
ren kärlek till min älskade pappa.

Kommer bli så fint Pappa.
Jag saknar dig så och älskar dig djupt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar