Translate

torsdag 1 augusti 2013

Låt blommorna viska sov gott...

Idag hölls min pappas begravning.

En begravning fylld med blommor, ljus, musik, vänner, oväntade vänner, släkt och familj.
Det var ljusklädsel och det kändes så skönt, lättsamt och somrigt.
 
Tårarna föll så fort kantorn började spela Ave Maria på orgeln.
Strax efter så tog Olivia ton och sjöng Vila tryggt av Sonja Aldén...då brast det helt för mig.
 
Prästen talade med vackra ord om min älskade pappa. Han hade verkligen lyssnat.
Tårarna föll kraftigt på alla.
Jag kände att min pappa var så omtyckt och älskad av alla.
Synd att han hade så svårt att förstå det själv.
 
Olivia sjöng sista låten Carry Me av Snatam Kaur.
Så himla vackert utfört av denna underbara vackra och jordnära Olivia.
Jag hade en dröm om hur min pappas begravning skulle vara, Olivia fick den sann.

Vi tog farväl med Green green grass of home (endast pianospel)
En låt min pappa spelade alltid.
En låt som pappa och jag alltid dansade tillsammans till.
Han bjöd gärna upp mig så fort han kunde.

Avslutningsvis samlades vi alla på Margaretetorps Gästis (27 pers)
Ett vackert ställe som serverade sommarbuffé.

Tusen tack till dig svärsyster Annie så underbara fina blommor och så
vackert gjort... Kärlek till dig.

En vacker vacker dag och jag är sååå stolt över mig själv !! 

Varsågod Pappa, det var så lite...det var ett nöje.

P.S träffade min vaktmästaren i hatten idag...vilken människa.

Jag har en dragning till denna man.
Inte konstigt när han berättade vad han håller på med.

Frågade honom om han kunde tänka sig ta hand om ursättningen ?
- Tack, det vill jag gärna.

Tagen utav denna mannen...HELT !
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar