Translate

måndag 12 augusti 2013

4,5 km Buxbom...

Första dagen tillbaka på jobbet efter 5 veckor...känns? Vet inte riktigt
Tänkte innan att det var 12 dagar sedan pappas begravning, kanske borde jag  
åka till kyrkogården på lunchrasten. 
Sagt och gjort

Lite medveten om och hoppades på att springa på min vaktmästare i hatten.
Mycket riktigt där stod han och klippte 4,5km buxbom.
Jag gick bort till honom efter jag hade tittat till gravarna lite snabbt.
Vi blev lika glada båda två att träffa varandra igen.

Denna man alltså!
Vi pratade i 40 minuter så jag kom tillbaka sent...men men
Vi pratade om allt...livet, hade kunnat pratat i timmar
Han berättade om hans tidigare liv, hans fritid, fru, jobb, ja allt.
Under tiden jag stod där tänkte jag 
vilket lugn, Jag hade kunnat somnat i hans famn.
Jag sa det till honom också.
Sen berättade han var han har varit innan i sitt liv, innan detta lugn.
Pengar, framgång, storstad, lyx, lyxvåning, lekte med de stora killarna med mera.
Idag har han valt att vara kyrkvaktmästare, har en egen liten trädgårdsfirma och bor på landet.

Då frågar jag Dig, vad är viktigt för dig?
 


Såklart har han suttit i djup meditation med de Buddistiska munkarna i något land jag inte minns.
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar