Translate

torsdag 26 september 2013

Sunshine...

För 15år sen träffade jag denna tjejen.
En blyg tjej som inte sa så mycket.
Som man var tvungen att dra svaren ur.
Vi träffades endast för hennes man och hon var goda vänner med min nya pojkvän. 
Hon iakttog mig grundligt, hon hade en blick som sa 
-våga göra min/vår vän illa !
Jag kommer så väl ihåg vad hon hade på sig första gången vi bjöd hem dem...
En rosa stickad tröja med golf rutigt mönster. (Nu skrattar hon när hon läser detta)
För 10 år sen blev vi båda gravida och tillbringade mycket tid tillsammans när vi var mammalediga. Då vi började lära känna varandra på riktigt.
Jag är så glad att vi aldrig gav upp på varandra. 
Idag träffas vi pga oss och inte pga våra män.

Telefonen ringde i eftermiddags och det var min vän solstrålen Mia.
Vi pratade nästan i en timme...om? 
ja...det vill ni inte veta eller ju kanske. 
Älskar att få henne att skratta!

Tack för att du ringde mig, kära vän.
Jag skulle vilja kunna ringa bara för att prata...men kommer aldrig till skott.

Love you, tack för du finns i mitt liv.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar