Translate

måndag 28 oktober 2013

I pappas byxor...

Tillsammans mot cancer på kanal 7.

Storm ute och storm i hjärtat.

Jag var inte riktigt beredd att det skulle kännas så här ikväll...

I alla år har jag/vi sett cancergalor, Rosabandsgalor och andra cancer evenemang. 
Man har alltid blivit berörd men aldrig riktigt förstått vad det innebär 
I år sitter vi i soffan och känner något helt annat
I år hör vi morfar varje gång vi hör ordet cancer
Vi gråter var gång vi hör en ny berättelse 
Jag ser dig, känner din doft, känner din hand, hör din röst
och jag vet att du ser mig.
Jag vet att du är runt om mig, inte alltid men ofta.

Jag hatar cancer och Jag älskar dig och saknar dig

Känner mig alltid lite närmare dig när jag har dina blårutiga pyjamasbyxor på.

#Fuckcancer 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar