Translate

torsdag 14 november 2013

Hej hallå...

Tänkte jag skulle ta och höra av mig lite igen.

Veckan har flögit förbi i stormfart.
Ikväll är det fredagsmys hemma hos oss, älskar våra torsdagar.
Dock har jag känt mig lite nerstämd idag från och till.
Jag har försökt att sätta fingret på det och tror jag kom fram till något.

Lite har väl att göra med att jag alltid vill att det ska vara helg med min Hanky. Men tror mycket hänger på att det luktar semester bara runt hörnet.
En semester jag längtar så sjukt mycket efter.
Att få ligga i en solsäng med drinken i handen, läsa en snuskig bok under solhatten, beundra min
underbara man bakom solglasögonen, snacka tjejsnack med min vackra dotter  och skratta hjärtligt
när storebrorsan leker för fullt i poolen med sin lillasyster som ser upp till honom så.

Att få komma bort från julstök, höstmörkret och det vardagliga störet.
Slippa laga mat, plocka, städa och tvätta.

Nää...snart packar vi ner badkläder och morfars själ och drar till den heta sanden.

Take me away and let me love you, the sun and the sea.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar