Translate

lördag 16 november 2013

Mys med Mysan...

I förmiddags hade jag den mysigaste daten med min Babe.
Det var länge sedan sist och så mysigt att få träffas igen.
Älskar att man kan vara utan varandra en längre tid och sen plocka
upp där man slutade.

Tack för vår mysiga date Mysan.
Ses snart igen.

Dock snurrar tankarna idag...
Jag och My sprang på en manlig vän som berättade han nyss hade
separat sig och vi kände knappt igen honom.
Han hade tappa flera kilo pga det och jag tyckte verkligen så synd om honom. 
Jag såg hur My iakttog honom och hörde nästan hennes tankar.
Att se en pappa sitta och fika i stan med sina två barn utan fru/mamma är sorgligt.
Ångrade mig så att jag inte gav honom en stor kram.
 
Kommer sen hem...grannarna byter längenheter pga av skilsmässa (ena paret)
min nya grannfru berättar om att hon kommer ha barnen varannan vecka.
Tittade i ögonen på den lilla flickan och såg de ledsna ögonen som låg bakom.
Det andra paret som flyttade till större, lös av lycka då vi våldgästade dom.
Samtidigt finns där ännu en granne i området som är nyskild...sorgligt.
 
Jag hade tidigare i förmiddags sträckt mig över till min vackra vän My och
slagigt henne på benet och sagt till henne -se till att aldrig tappa bort varandra!
Om du visste hur mycket kraft vi lägger ner på vårt äktenskap. 

Ett äktenskap eller förhållande är inte alltid lätt men jag (lägg märke till ordet jag)
tror att många gånger är det brist på kommunikation och att man tar varandra för givet.

Vet inte var vi befinner oss om 10år då gifta 25...men just nu tror jag på det vi gör.



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar