Translate

söndag 2 februari 2014

För en vecka sen...

Nu förtiden springer veckorna förbi.
Jag märker det tydligt på min blogg.
Mycket händer men inget att skriva om.

Sitter just nu på badlandet i Halmstad och funderar över veckan och helgen som har gått.

Veckan började med att jag kläckte en idé på jobb och frågan bollades vidare.
Yogakvällen på tisdagen var helt otrolig, när det bjöds på live gitarr spela som var helt underbart.
Var på en utbildning i onsdags där jag flitigt ställde frågor, delade med mig om mina tankar och åsikter...som slutade med att jag kallades till ett privat möte dagen efter, där de ifrågasatte mig och mitt tänkesätt.
Tyckte det kändes konstigt att det blev så när förtaget vill att vi ska ha det högt i tak.
Som tur är har jag varit på företaget i 16år och de känner mig väl. 
Problemet är när det anställs nytt folk som har kontrollsbehov och inte hör vad andra människor verkligen säger.
Fredagen kom äntligen och mitt förslag godkändes. Mer info kommer senare. Kvällen bjöd på fondue, mys och massa med kärlek som verkligen behövdes. 
Lördagsmorgon körde Micca och jag iväg för att bestämma tyg till hennes balklänning.
Äntligen kunde hon bestämma färg och välja kvalité på tyget. Beställningen är äntligen gjord, nu väntar vi bara på att mormor ska börja på detta projekt. Hon kommer bli så vacker.
En försenad födelsemiddag åt Emma min 21åriga bonusdotter hade vi igår kväll.
Hade kunnat sitta och pratat med henne i timmar men vi hade andra gäster att ta hänsyn till.
En tjej som växter för varje gång vi träffar henne. Hon är på sin egen resa nu för att hitta sitt jag. Vi tror detta är det bästa som har hänt henne. 
När man står och tittar in i hennes ögon möter hon mig med en blick som säger jag litar på dig, jag känner dig, jag vet var jag har er, trygghet och vi står på en trygg grund.
En liten flicka som var 5år första gången hennes pappa presenterade oss för varandra.

Nu sitter jag här i den fuktiga badhus miljön, snön ligger utanför de stora fönsterna och tänker...

Livet är inte alltid lätt men gör inte det svårare än det behöver vara.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar