Translate

söndag 31 augusti 2014

Shantikväll...

Vad är frid/shanti för dig?
Vad tänker du på?
Känn efter
Hur känns frid/shanti ?
Min hjärna svarade med Henke o kärlek

Avslutade medationen efter Bertil Tweeds ord, öppnade mina ögon och såg att Hanna satt forfarande med båda händerna på sitt hjärtchakra med stängda ögon...hon var helt med.
Hörde henne till höger om mig när hon sjöng mantra med oss.
Hon drack sitt yogite, åt mandlar och viskade i mitt öra ~va mysigt detta är mamma.
På slutet la hon sig ner på yogamattan med slutna ögon och njuta av musiken.
Jag tog hennes små fötter i mitt knä och i mina händer o sög åt mig i stunden.

Ikväll var min Hanna med mig för första gången på mantra/chantingkväll.
Mindes tillbaka på den tiden då Mikaella var med på dessa kvällar.
Känner mig älskad och stolt när mina barn följer med in i min värld.

Därav det lilla nya märket på Mikaellas fot ॐ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar