Translate

fredag 5 september 2014

Ugly Duckling...

Telefonen ringde i eftermiddags
Jag svarade och hörde ett skrik ~fasen va bra inlägg på bloggen ! 
Jag skrattade så jag fick magknip.
Jag älskar när du skriver i metaforer. 
Såå jäkla bra !

Jag satt tyst och lyssnade...
Hur kan det vara att olika människor kan uppfatta mig och min blogg så olika. 

Tänkte stänga ner min blogg innan idag,  för att tydligen är det många som tycker jag delar med mig för mycket och skriver opassande saker. 
Att stänga ner min blogg är som att ta bort en del av mig.
Faktum är att min blogg är JAG
Det är min öppna dagbok med mina tankar.
Det är mitt liv, min verklighet som innehåller både höga berg och djupa dalar, för så är livet.
Jag delar inte med mig om allt, för hade jag gjort det så hade ni verkligen undrat vem jag är.

Som jag har sagt innan...det är du som har klickat in på Shanti, det är du som väljer att läsa om mig och mitt.
Om det stör dig eller om du gottar dig i mina dalar så varsågod för så är livet.
Om du tänker fy va falskt hennes liv är så varsågod och tyck det, för det är bara jag som vet om det är sant eller inte.
Varsågod och tyck vad du vill för detta är Jag, mitt liv och min blogg.

Man kan läsa min blogg på hundra olika sätt och man kan höra det på lika många olika sätt.
Hur mina texter kan låta i andras huvud är säkert olikt, hur andra uppfattar mina texter är ju upp till var och en.
Det är bara jag som vet hur det ska låta.

Ingen är normal och ingen är heller perfekt.
Jag har valt att ha en blogg...min blogg, jag har valt att skriva om livet, jag har valt att dela med mig och som då råkar bara vara en bråkdel av mitt liv. 

"Va dig själv för alla andra är upptagna...jag är den jag är och min blogg är Jag"

Tack för en super härlig spontankväll Fam: N.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar