Translate

torsdag 4 september 2014

Throw the dice...

Idag är en dag för förändring.

Idag är det jag som slänger ut det gamla "spelet" och tar i det nya.
Det nya spelet är mitt spel med mina regler och det är jag som äger spelplanen.
 
Det gamla spelet hittade jag en gång i tiden och valde att ta hand om det.
Det var söndrigt och behövde mycket omsorg för att kunna få ihop det igen. Men tillsammans fick vi ihop det så gott det gick men där fanns många skavanker kvar ändå.
Vi började spela spelet, i början med 5 pjäser och sen hände det att vi var 6 pjäser.
Ibland var det jätte kul att spela och ibland var det mindre roligt.
Ibland var det trögt och ibland stormade det så spelplanen flög och alla pjäsen också.

Vi städade undan så gott det gick och talade tyst om vad som hade hänt.
Vi lappade ihop spelplanen igen med ännu mer omsorg och ställe upp pjäsen på plats.
Nästa gång vi spelade så var det ändrade regler.
Vi var försiktiga...vi ville inte att det skulle storma till igen, så vi rättade oss efter de nya reglerna för det var enklast så.

Idag känner jag att jag har haft nog med detta gamla spel, jag vill inte vara med längre.
De regler som är satta är inte rättvisa.
Jag är inte rädd för att möta motståndaren längre, jag är heller inte rädd för att bryta mot reglerna eller förlora.
Nej, det gamla sunkiga spelet åker ut och det nya fräscha spelet kommer in.
Den som inte vill vara med och spela kan lämna spelplanen och leka någon annanstans.

Jag är trött på att spela barnspelet det är dax för ett vuxet sällskapsspel.

Game Over




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar