Translate

onsdag 22 oktober 2014

Nu då ?...

Vad hände nu ??
Det är som en blixt har slagit ner på mig.
Från ingenstans kom känslan.

Känslan...
Vilken känsla
Vad känner jag

Åkte till Stockholm och kände mig som 18 igen...fri och rebellisk
 
Fri...
Fri från vad ?

20 år av föräldrarskap och minst 9 år till har jag kvar...
Vill både ha kakan och äta den.
Jag känner bara  jaha det var det 
Vart tog åren vägen, vart tog min lilla flicka vägen?
Åren som jag ibland tänkte -tar det aldrig slut?
Känner tomhet nu och jag trodde jag skulle känna befrielse, men så är inte fallet.

Tänker -vad ska jag nu göra?
Allt börjar krympa 
Antal människor runt matbordet minskar, mängden tvätt, antal skor och känns som om jag knappt har något ansvar längre.
Lite så att ingen behöver mig längre, en känsla som man har längtat starkt efter ibland.
Nu är den här...
Jag har en liten tjej kvar hemma som behöver mig det vet jag, men hon är så självständigt så det är nästan som jag inte behövs där heller längre.
Men det kommer också ändras snart då hon kommer in i tonåren...Oh lord !

Jaha...vad har Jag för intressen, vad vill jag göra nu på min fritid?
Ja, jag vet inte...söker på nätet men vet inte vad jag söker efter.

Jag har börjat ifrågasätta mitt jobb, är detta vad jag vill?...eller vad vill jag?
Känner att jag söker spänning o förändring, känner mig allmänt hungrig efter att få leva men samtidigt får jag dåligt samvete över mina känslor.
Känner jag söker något men vet inte vad.

Jag vet inget annat än att vara en mamma, vara tillgänglig alltid, ställa upp och passa upp.
Så det blir helt konstigt nu när allt krymper och det blir tystare runtom.
 
När jag sökte efter mitt liv på nätet fick jag upp 40 årskris !
Kanske kan det vara så...
Allt stämde in på alla punkter.
40 årskris och separationsångest inbakat i ett...Ja kanske det

Har pratat en del idag med olika personer på jobb, intressant att höra hur de tänker, hur de har gjort med utflyttade barn och hur de har hittat sig själva.

Gillade nog mest samtalet med min VD på fikan idag, skön snubbe med ett skönt sätt att se på det hela. Han berättade om sin tid i Stockholm när han var yngre. 
Rätt skönt att få höra.

Nää jag får helt enkelt ta mig i kragen och välkomna mitt nya liv.

Hon "flyttade" ut och jag gick rakt in i märkliga tankar och märkliga känslor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar