Translate

måndag 16 februari 2015

Dagen efter...

Mr Grey helgen.

Media och socialamedia fullständigt exploderar med kommentar efter helgens biopremiär av 50 Shades of Grey.

Det har varit mycket prat på jobb också.
Vissa helt uppe i att vilja se filmen, vissa har sett filmen.
Vissa vill inte veta av filmen alls.

Mycket prat från olika håll om detta är en film för våra ungdomar?
Är det lämpligt med 15 års gräns?
Är det så här vi ska behandla våra kvinnor?
Tantsnusk
Spara dina pengar och se något vettigare
Med mera med mera...

Trötta mig känner jag !
Det är väl upp till var och en om man vill läsa böckerna eller se filmen.
Varför gör man en sådan står grej av det?

Ingen vet vad andra gör bakom stängda dörrar redan idag.
Ingen vet hur det går till ute bland våra ungdomar heller...min dotter har delat med sig en hel del, skrämmande !

Denna film gör inte mer skada är vad porrbranchen på internet gör.
Alla våra ungdommar och barn har uppkoppling via sina mobiler dygnet runt, de kan söka på precis vad de vill och vi har ingen aning om det...även din partner !

När det kommer till oss vuxna...
Låt det pirra i våra kroppar, låt oss bli lite nykära och låt oss få utforska varandra.

När jag läste dessa böcker första gången blev jag så glad och tänkte ~äntligen är det tillåtligt att vi kvinnor får känna och låta oss prata öppet om det.

Tycker synd om de länder som filmen och böckerna är förbjudna i.
Det är hemskt.
Är det förbjudet med sex och kärlek?

En person sa idag till mig idag ~om inte det finns kärlek och samliv emellan två personer, hur ska de då kunna få allt annat att fungerar ?
Så sant !

Sluta nu och såga denna film...
Den kommer att ligga i topp bland Dirty Dancing och Pretty Woman.

På tal om Dirty Dancing så var det en film  mina föräldrar kopplade till snusk och jag fick inte se den på många år.

Vi lever i en värld och samhälle som är så full av porr, så varför gör så många en sådan stor grej av en film som är full av kärlek?

Vill man bli piskad och bunden så gör det.
Min man säger alltid ~så länge båda är med på det och ingen blir skadad så är det bara att köra på.

Konstigt att man låter hemska skräckfilmer, knarkfilmer och mördarfilmer gå förbi utan att säga något.
Ska vi lära oss av detta istället eller ska vi må bra ?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar