Translate

måndag 16 mars 2015

Milde tid...

En intensiv helg med

Nya möten
Massa info
Föreläsning      
Konferens 
100 mil i en bil
Okända rumskamrater 
Tävlingar
Sena kvällar
Tidiga morgnar 
Shopping på huvudlagret 
Två konsulet~prov
Diplomutdelning...och jag blev helt godkänd som färdig konsulent ! 

Helt slut i huvudet så det bara skrek om det, ställde jag mig i en varm dusch 00.10 söndagkväll medan resten av huset sov gott...
Somnade som en stock sidan om min älskade man som sov redan så sött.

Vaknade och visste jag var ledig, jag skulle få ha en skön dag...eller inte.

Morgonen började med ett samtal från vår vaktmästare som säger ~vi måste riva ert trädäck...sagt och gjort 4 timmar senare så var det borta (suck)

Morgonen fortsatte med uppackning av väska och produkter, lite frukost sen vidare ut på lite ärende...upp till mannens jobb, köpa lite batterier och material till mina mappar.
Köpte även härliga solgula vårblommor 

Gick en runda i solen på kyrkogården bara för jag kunde och för att stilla sinnet.
Körde hem och mötte min fina mammalediga vän på övergångsstället som bjöd hem mig på fika.

Hem och vände, åt lite lunch, planterade och startade tvätt i tvättstugan...
Efter en mysig fika så var det dax att cykla hem igen och mot tvättstugan ännu en runda.

Kvällen avslutade vi med kvällsmat, bonusdottern stormade in, hon åt och skrattade gott, Stockholmsdottern ringde samtidigt...hon tjatade och skrattade om att vi skulle byta elbolag medan Lillfis~dottern stod otåligt och stampade i väntan på att börja på engelska läxan, men hon hann även bråka med storebror under tiden som slutade i tårar, medan bonussonens polare var i luren med mannen dom tradade om någon jäkla BMW bil...ja...kvällen rullade på i total kaos.

Nu sitter jag äntligen med fötterna på bordet med en otroligt god drick på sidobordet.

Sista dagarna har verkligen varit fartfyllda
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar