Translate

fredag 20 mars 2015

Gilla olika...

Idag är det Internationella Downs syndrom dagen det stödjer vi med att ha olika strumpor på oss.
Visa att det är okej att vara olika !

Att vara lik någon annan är tråkigt 
Att följa andra är inget roligt 
Att gå sin egen väg i livet och våga vara sig själv är tufft och starkt.

Vilket gör att jag tänker på mina två flickor, de slutar aldrig att förvåna mig.
Den stora visar för varje dag att där finns ett stort driv i henne, hon vill bara framåt.
Senaste med denna unga dam är att hon har blivit uppflyttad till kvalitésavdelning på hennes jobb...otroligt roligt för henne.

Eventuellt blir det ett nytt litet flytt för henne inom Stockholm, hoppas bara allt är så bra som det verkar. Håller verkligen tummarna.
En ung dam som jag är otroligt stolt över och känner mig själv väldigt stolt när jag hör henne prata...tänker det gjorde du bra Linda 

Sen har vi den lilla donnan som verkligen står upp för vad hon tycker och tänker.
Hon sätter man sig inte på i första taget.
Hon står verkligen för ordet olika !!
En liten tjej som har växt mycket sedan skolflytten. 
Även hon blir man mallig över när hon berättar om olika situationer som har uppstått under dagen och hur hon har hanterat det.
Idag är hon och en kompis på studiebesök på en djuraffär, hon har ringt runt och frågat massa olika om de kan få komma på besök.
Många har svarat nej....
Men otroligt tufft att ringa runt när man är bara 11år, tex till ordningsvakterna i Helsingborg, brandkåren och Tropikatiet. 
Men till sist fick de napp, härligt att höra och se stoltheten i henne.

Sist men inte minst så har bonussonen klarat sin uppskrivning och vi håller tummarna nästa vecka att uppkörningen går bra.
Sakta men säkert släpper det där med...

Så med detta vill jag önskar er alla en toppen helg.
För det ska jag ha...total egentid med min älskade man och minidotter ikväll
Lördag blir det ett nytt party hos en gamla vän 
Mannen och dottern lämnar jag i trygga händer med goda vänner i stan...45års kalas
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar