Translate

torsdag 30 april 2015

Din mamma...

Det här med stora barn och vara mamma...

Det är nog inte lätt att komma "hem" som "utflyttad" dotter
Tror det kan vara många känslor som pågår i en, som bara Du vet.

Det är många känslor som pågår inom mig också...

Det är alltid lika roligt att se dig komma gående mot mig med din packning
Det är alltid lika mysigt att få krama om dig och få pussa på dig
Det är alltid lika härligt att få skratta högt med dig
Det är alltid lika underbart att få ha dig i huset runt om mig
Det är alltid underbart att få se dig med dina vänner, men samtidigt vill jag ha dig för mig själv.

Under tiden du är borta så går livet sin gilla gång... 
Jag vet var du är och oftast vet jag när du kommer hem nästa gång.

När du väl är hemma men ändå borta någon annanstans blir jag bara vilsen, men samtidigt väldigt glad för din skull.
Svårt att förklara...på ett enkelt sätt kan man säga att jag vill ha dig för mig själv.

Jag vill ha dig sidan om mig som jag alltid har haft
Jag vill ha dig nära mig så jag kan ta på dig precis när jag vill
Jag vill helt enkelt ha dig här...

Du har varit "min" i så många år, bara min och nu tillhör du bara dig själv...

Samtidigt kommer känslorna om "mamma" som försvinner på något konstigt sätt när du blir äldre...
Jag vet att mamma är alltid mamma och det är så du ser mig.
Men för mig själv blir det en konstig och märklig känsla när vi är ihop.

Det är svårt att se dig bli äldre...
Samtidigt som jag är otroligt stolt över dig och den kvinnan du håller på att förvandlas till.

Valborgsmässoafton är en kväll där mina känslor spelar spratt på mig.
Jag hoppas du har en underbar dag och kväll med dina vänner.

Imorgon är du bara min...då blir det fest med nära och kära 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar