Translate

lördag 17 oktober 2015

Toskåne...

Igår eftermiddag begav vi oss till Österlen.

Det var länge sen vi var iväg på en weekend, sist var Allahjärtansdag.
Länge har vi trott att vi har åkt iväg från barnen, sant till en viss del.
Igår kom vi på när vi satt i vår stuga med ett glas rött emellan oss att det var inte hela sanningen.
Barnen har blivit stora och vi behöver inte rymma iväg längre.
Man behöver bara komma iväg, byta miljö och ändra på rutiner.
Komma iväg och se varandra med andra ögon.

Häxan i mig sa igår -gå in på bloggen och se vad du gjorde denna tid förra året.
Såklart lyssnade jag på denna röst och fann att jag var i Stockholm med min storadotter.
Exakt ett år sen flyttade denna tjej till storstaden.
Det har varit en "lång" resa för henne och i mitt hjärta och själ tror jag att hon har kommit på plats.
Ett år som har fått mig att se mitt nya liv med allt vad det innebär och inser att snart är det bara vi.

Min mamma har alltid sagt att -vi har bara våra barn till lån.
Börjar förstå vad hon menar.

Tack för 24 timmar av oss.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar