Translate

torsdag 21 augusti 2014

Tänk dig för...

Jag hoppas att den sista veckan på vår fyra veckors semester räckte för att han skulle komma på fötterna igen.

Jag tittar i hans ögon nu och ser liv o glädje.
Jag pratar o han hör
Jag frågar han svarar 

Hur kan ett jobb och människor göra så man bara försvinner bort från nuet?
 
Alla olika människor han möter on a daily base som är så omänskliga.
De är bara dom som har problem, bara dom som har bråttom, bara dom som ska ha rätt, det är bara deras väg och ingen annans.

Service folk har vi runtom oss för att serva oss och ta hand om oss så vi har det bra.

Vad gör vi oftas mot dessa service folk?
Jo...vi skäller på dom
Skyller felen på personen/personalen bakom disken eller telefonen, som om det är dom som har tillverkat produkten eller problemet !

Har vi en dålig dag så tar man ut det på den stackaren som inte var tillräcklig snabb i kassan
eller för att kassans kö är för lång
eller produkten är slut 
eller stackars tanten som kör för sakta i trafiken
eller att din BMW slutat rullat efter ex antal mil...
 
Sist jag hörde så har min man aldrig byggt/tillverkat en bil i hela sitt liv.

Nä...min man är där för din skull Mr:BMW ägare, bara för att din plånbok är fett tjock betyder inte det att du är bättre än någon annan.
Min man har inte lika tjock plånbok som dig, men han är rik på kärlek, glädje, livet och äventyr istället.
Så vad jag tycker du ska göra Mr:BMW ägare är att ta och köpa dig lite kärlek och lycka och sluta ta ut ditt ruttna liv på min man.

Detta gäller alla andra också som tar ut sitt missnöje på livet på den stackaren som servar dig dagligen i din vardag.
 
Tänk dig för nästa gång du tänker ta ut eller säga något otrevligt till någon som inte är problemet.

Dina /våra ord och handlingar tar hårdare än vad vi tror.
Du är ju faktiskt inte den enda kunden den dagen !! 

Kunden har inte alltid rätt !




 

1 kommentar:

  1. Bland alla respektlösa kunder finns det en skara som verkligen värdesätter din gubbes serviceanda och kunskap.
    Denna skara kunder är större än de som tror att negativt bemötande är lösningen på deras problem. ...

    SvaraRadera